Online video training: De Salesfunnel Challenge

Bouw een winstgevende salesfunnel en trek automatisch klanten aan.

Als eerste, van harte welkom bij deze online video training ‘de Salesfunnel Challenge’. Super gaaf dat je hebt besloten om aan de slag te gaan met jouw salesfunnel.

Ik geloof dat een salesfunnel voor een kennisondernemer hetzelfde is als een oven voor een bakker. Het is een cruciaal onderdeel van je bedrijf om ervoor te zorgen dat je een consistente stroom aan klanten en omzet kunt genereren.

Het kost wel even wat tijd, energie en geld, maar zodra je salesfunnel eenmaal staat blijf je daar de vruchten van plukken.

Ik heb deze challenge een tijdje geleden live gegeven. Om het leuk en behapbaar te houden had ik het opgedeeld in 4 video’s van een uur. Hieronder vind je alle video’s waarin ik je alles vertel over onder andere:

‍✓ Het creëren van een product aanbod wat je moeiteloos verkoopt. Dit is namelijk een cruciaal onderdeel van een winstgevende salesfunnel.

‍✓ Het creëren van een communicatie strategie waarmee je jouw klant helpt om steeds de volgende stap te nemen in jouw funnel.

‍✓ De grootste fouten die ondernemers maken met hun salesfunnel. Dit zijn zowel praktische fouten als denkfouten.

‍✓ Het creëren van een strategische mindset. Hoe zorg je ervoor dat je gaat denken vanuit een groter geheel en daar de juiste acties aan koppelt?

‍✓ Hoe je technisch gezien een salesfunnel maakt. Welk systeem kun je daarvoor gebruiken en hoe ziet zo’n salesfunnel er dan uit?

✓ Up-selling. Hoe verkoop je iets vanuit bijvoorbeeld een webinar of challenge? Je ziet mij in video 4 een up-sell doen waarmee ik €11.000 omzet realiseerde. In dit geval geldt: Kijk hoe ik dat doe en leer ervan.

‍✓  Ook geef ik je aan het einde van elke video een opdracht om je te helpen met het creëren van je eigen salesfunnel

Daarnaast vind je een bonus video van Sharon de Rooij; eigenaar van Lady Lawyer. Een salesfunnel is namelijk de fundering van je bedrijf en om een goede salesfunnel te creëren kom je in aanraking met verschillende juridische vraagstukken. In de video beantwoord zij alle vragen aangaande het juridische fundament van je bedrijf.

Ook is er nog een bonus video van 6 minuten over het technische stuk van een funnel. Ik laat daarin zien met welk systeem ik werk, hoe dat systeem werkt en hoe je een salesfunnel daarin kunt maken. Goed nieuws: Het is een heel gebruiksvriendelijk systeem.

Tot slot vind je onderin deze pagina ook 3 Excel documenten die je helpen om concrete doelen te stellen, daar slim naartoe te werken en om je inkomsten en uitgaven goed bij te kunnen houden. Ze helpen je om je salesfunnel steeds te verbeteren en meer strategisch te denken zodat je uiteindelijk slimmer kunt gaan werken in plaats van harder.

In deze video legt Sharon de Rooij van Lady Lawyer uit met welke juridische aspecten je rekenen dient te houden.

In deze video laat ik je zien met welk systeem ik werk om mijn salesfunnels te bouwen en hoe dat er uit ziet.

Via de knoppen hieronder vind je 3 Excel documenten die ik zelf altijd gebruik om de regie te pakken over mijn omzet. Veel ondernemers laten hun omzet namelijk aan het toeval over, maar ik geloof dat je dit kunt plannen door anders te denken.

Deze documenten nemen je bij de hand om meer strategisch te denken zodat je de regie terug kunt pakken over jouw omzet.

Klik hier om de planner voor 2020 te downloaden

.

Klik hier voor het strategie document

.

Belangrijke side notes:

  • Onderschat het bouwen van een salesfunnel niet. Het is niet per se een moeilijk proces (en het is zelfs heel erg leuk), maar veel ondernemers passen alsnog de kennis uit deze training niet helemaal op de juiste manier toe of zitten zichzelf in de weg door belemmerende overtuigingen. Dan mailen ze toch maar 1x per week in plaats van 3x uit angst om vervelend gevonden te worden. Dit is tegelijkertijd ook een leerzaam proces. Let dus eens goed op de verhalen die jij jezelf vertelt terwijl je bezig bent met je salesfunnel. Welke overtuigingen komen er boven? En onderzoek dan eens of het waar is of simpelweg een belemmerende gedachte.
    .
  • Het kost tijd voordat een salesfunnel consistent klanten oplevert. Je merkt vaak dat het snel werkt bij mensen die ook al een grote following hebben op bijvoorbeeld Instagram. Een salesfunnel kan dan net dat laatste zetje geven om iets te kopen. Ben je nog maar net begonnen met ondernemen? Geef het even tijd. Dat je funnel de eerste weken niet direct iets oplevert betekent niet per se dat er iets mis is. Gun je doelgroep wat tijd.
    .
  • Zorg ervoor dat je de mensen uit je funnel blijft mailen. Zo komen ze bij mij na mijn Ebook funnel op een nieuwsbrief terecht en mail ik nog elke week een nieuwsbrief. Dit zorgt ervoor dat ik top of mind blijf.
    .
  • Neem ook zelf contact op met mensen die in je funnel zitten. Kijk bijvoorbeeld eens wie jouw mail waarin je een bepaald aanbod doet vaak heeft geopend. Die persoon kun je dan een persoonlijk berichtje sturen. Soms moet je mensen even uit je funnel ‘vissen’ en ze net dat laatste (persoonlijke) zetje geven.